Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Moderní pohonná jednotka s vysokou mechanickou účinností – klikový mechanismus
Krajči, Jakub ; Raffai, Peter (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou mechanické účinnosti kontaktních dvojic klikového mechanismu spalovacího motoru. V úvodní části je uvedeno seznámení se základními pojmy klikového mechanismu, oblastmi vzniku mechanických ztrát, režimy mazání a druhy opotřebení. Další kapitoly popisují možnosti snižování mechanických ztrát klikového mechanismu a výpočtové přístupy, které lze využít k řešení mechanických ztrát. Vlastní práce obsahuje návrh výpočtového modelu, použitého k analýze klikového mechanismu motoru Škoda 1.2 HTP. V poslední části jsou uvedeny modifikované varianty standartního klikového mechanismu s ohledem na snížení mechanických ztrát. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky.
Klikové ústrojí s vysokou mechanickou účinností
Drápal, Lubomír ; Tůma, Jiří (oponent) ; Páv,, Karel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Dokument popisuje možnosti zvyšování mechanické účinnosti klikového mechanismu spalovacího motoru. Pro tento účel je zvolena koncepce se sníženým počtem hlavních ložisek a její přínos je ověřen experimentálně. Vlastní návrh spočívá v inovativní konstrukci klikového hřídele zážehového řadového čtyřválcového motoru s pouze třemi hlavními kluznými ložisky a laserem svařovanými plechovými rameny. Nová konstrukce je se sériovým provedením srovnávána z hlediska třecích ztrát, vibrací a namáhání částí motoru prostřednictvím simulací dynamiky klikového mechanismu v prostředí Multi-Body System. Zvýšení vibrací, doprovázející snížení třecích ztrát, je kompensováno tlumičem torsního kmitání a jeho vliv je experimentálně ověřen. Popsán je rovněž experimentální výzkum laserových svarů na klikovém hřídeli z hlediska únavové životnosti. V závěru je shrnut celkový potenciál a nastíněn další možný vývoj této inovativní patentované konstrukce.
Klikové ústrojí s vysokou mechanickou účinností
Drápal, Lubomír ; Tůma, Jiří (oponent) ; Páv,, Karel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Dokument popisuje možnosti zvyšování mechanické účinnosti klikového mechanismu spalovacího motoru. Pro tento účel je zvolena koncepce se sníženým počtem hlavních ložisek a její přínos je ověřen experimentálně. Vlastní návrh spočívá v inovativní konstrukci klikového hřídele zážehového řadového čtyřválcového motoru s pouze třemi hlavními kluznými ložisky a laserem svařovanými plechovými rameny. Nová konstrukce je se sériovým provedením srovnávána z hlediska třecích ztrát, vibrací a namáhání částí motoru prostřednictvím simulací dynamiky klikového mechanismu v prostředí Multi-Body System. Zvýšení vibrací, doprovázející snížení třecích ztrát, je kompensováno tlumičem torsního kmitání a jeho vliv je experimentálně ověřen. Popsán je rovněž experimentální výzkum laserových svarů na klikovém hřídeli z hlediska únavové životnosti. V závěru je shrnut celkový potenciál a nastíněn další možný vývoj této inovativní patentované konstrukce.
Vliv konstrukčních změn sacího a výfukového traktu na výkonové a emisní parametry motoru
Šenkyřík, Michal
Tato diplomová práce se zabývá zvyšováním výkonu atmosféricky plněného zážehového motoru konstrukčními změnami sacího a výfukového traktu. Je kladen důraz na sledování průběhu točivého momentu v otáčkovém spektru a jednotlivé vlivy na nárůst či pokles jsou rozebrány. Motor byl testován v zástavbě ve vozidle na válcovém dynamometru, kde bylo vozidlo podrobeno dynamickým i statickým zkouškám. Výsledky jsou zpracovány do podoby otáčkových charakteristik a okomentovány. Měřeno a porovnáváno bylo i složení výfukových emisí. V rešeršní části práce je rozebrána konstrukce sacích a výfukových traktů a problematika účinností pístových spalovacích motorů.
Moderní pohonná jednotka s vysokou mechanickou účinností – klikový mechanismus
Krajči, Jakub ; Raffai, Peter (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou mechanické účinnosti kontaktních dvojic klikového mechanismu spalovacího motoru. V úvodní části je uvedeno seznámení se základními pojmy klikového mechanismu, oblastmi vzniku mechanických ztrát, režimy mazání a druhy opotřebení. Další kapitoly popisují možnosti snižování mechanických ztrát klikového mechanismu a výpočtové přístupy, které lze využít k řešení mechanických ztrát. Vlastní práce obsahuje návrh výpočtového modelu, použitého k analýze klikového mechanismu motoru Škoda 1.2 HTP. V poslední části jsou uvedeny modifikované varianty standartního klikového mechanismu s ohledem na snížení mechanických ztrát. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.